Vacature

Adviseur Leefomgeving (senior)

Wil jij een bijdrage leveren aan het beetpakken van (informatie)vraagstukken binnen de fysieke leefomgeving, waaronder de Omgevingswet, stikstof, de energietransitie en basisregistraties? Zie jij jezelf werken voor een adviesbureau dat zich volledig richt op de publieke zaak? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Ben je toe aan een nieuwe stap in je carrière en op zoek naar een uitdagende maar leuke rol op het snijvlak van beleid/bestuur, ICT en organisatieverandering? Wil jij een bijdrage leveren aan het beetpakken van (informatie)vraagstukken binnen de fysieke leefomgeving, waaronder de Omgevingswet, stikstof, de energietransitie en basisregistraties? Zie jij jezelf werken voor een adviesbureau dat zich volledig richt op de publieke zaak? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Jouw uitdaging

Op het gebied van de fysieke leefomgeving is veel in beweging. De implementatie van de Omgevingswet en het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) begint nu echt vaart te krijgen – zeker met het recente besluit tot invoering. Om de komende jaren de klimaat- en energieafspraken na te komen, moeten veel partijen samengebracht worden bij het vormen van visie, beleid en concrete plannen. Voor de grote diversiteit aan vraagstukken in de leefomgeving is daarbij een goede ‘basis-geo-informatie’ van groot belang.

Jij helpt, zelfstandig of in (multidisciplinair) teamverband, onze opdrachtgevers om de diverse vraagstukken bij deze ontwikkelingen te begrijpen en op te lossen. Het kan bijvoorbeeld gaan om het opstellen van een informatiebeleid-, of -strategie, een implementatieplan of een specifiek inhoudelijke vraagstuk, zoals standaardisatie, informatie uitwisseling, nieuwe innovaties of dienstverlening. In andere gevallen ben je gedetacheerd bij een opdrachtgever. Ook draag jij zorg voor het werven en uitvoeren van opdrachten en bouw je aan een netwerk van opdrachtgevers. Met jouw kennis en ervaring draag je bij aan de ontwikkeling van onze visie op het gebied van de fysieke leefomgeving. Daarnaast vind je het leuk om een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van PBLQ.

Jouw profiel

Je houdt van een intellectuele uitdaging, bent oplossingsgericht, initiatiefrijk en wendbaar. Je bent in staat om (nieuwe) materie snel eigen te maken en je komt snel tot de kern van de vraag. Ook schakel je makkelijk tussen verschillende niveaus. Met jouw uitstekende sociale vaardigheden bind en boei je de mensen om je heen en realiseer je gezamenlijk de gewenste doelen.

Andere zaken die wij graag zien:

  • Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding.
  • Je hebt inhoudelijke expertise in en visie op actuele thema’s binnen de fysieke leefomgeving.
  • Je beschikt over een relevant netwerk in de publieke sector.
  • Je hebt ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving bij (semi) publieke organisaties of bij een adviesbureau.
  • Je hebt ervaring in (strategische) rollen op het snijvlak van beleid/bestuur, ICT en organisatieverandering.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring in het verwerven van opdrachten.

Wat biedt PBLQ?

PBLQ biedt jou de mogelijkheid een grote verscheidenheid aan opdrachten te vervullen voor uiteenlopende opdrachtgevers in de (semi-) publieke sector. Naast het thema Leefomgeving richt PBLQ zich op diverse andere thema’s, waaronder digitale dienstverlening, zorg, veiligheid en Smart Cities. Je krijgt de ruimte om ook in deze thema’s een bijdrage te leveren.

Je helpt mee aan het uitbouwen van het team, ons netwerk en onze marktpositie. Je werkt in een collegiale en informele werksfeer, waar veel vrijheid en ruimte is voor eigen inbreng. Het team waarin je werkt is divers in leeftijd, werkervaring, achtergrond en inhoudelijke expertise. Wij bieden een omgeving waarmee je met jouw kennis en netwerk jouw impact op de maatschappij vergroot. Naast jouw dagelijks werk krijg je veel kansen om je door te ontwikkelen. De manier waarop je dat invult is afhankelijk van jouw voorkeuren en interesses. Ook organiseren we maandelijks een bijeenkomst en een aantal jaarlijks terugkerende bedrijfsactiviteiten, waarbij inhoud en gezelligheid gecombineerd worden.

Onze arbeidsvoorwaarden zijn in lijn met de zwaarte van de functie. Je krijgt flexibiliteit en vrijheid om je tijd en werk in te delen op een manier die bij jou en jouw privésituatie past. Aanvullend geboorteverlof wordt aangevuld tot 100% van het salaris en het is mogelijk om extra vakantiedagen bij te kopen. Je krijgt de beschikking over een telefoon en laptop en een NS businesscard 1e klas. Daarnaast kun je kiezen uit een breed trainings-, opleidings- en coachingsaanbod zodat je je kunt (blijven) ontwikkelen.

Is dit jouw functie en wil je meer weten?

Neem contact op met Frank van Ijzerloo – directeur en adviseur – via 06-38 74 93 25 of F.van.Ijzerloo@pblq.nl voor inhoudelijke vragen over de vacature en/of PBLQ. Je bent altijd welkom voor een kennismakingsgesprek op ons kantoor in Den Haag of via Microsoft Teams.

Weet je al zeker dat je wilt solliciteren?

Leuk! Stuur je cv en motivatiebrief naar werkenbij@pblq.nl

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Suzanne van Wilsum – Medewerker Human Resources – via 070 376 36 46 of via werkenbij@pblq.nl

Over PBLQ

PBLQ is hét onafhankelijke adviesbureau voor innovatie- en digitaliseringsvraagstukken in de publieke sector. Met ongeveer 40 collega’s adviseren wij publieke organisaties over de impact, kansen en risico’s van innovatie en digitalisering op de veranderende samenleving. We verbinden daarbij de werelden van technologie, beleid en bestuur in de publieke sector. Ook kennen we de context waarin publieke sectororganisaties opereren, hebben inzicht in beleidsprocessen en besluitvorming en zijn experts in verandertrajecten en het managen van complexe programma’s en projecten. Onze kracht ligt in het geven van toekomstgerichte adviezen en oplossingen die opdrachtgevers verder helpen. We zijn een informele organisatie met een platte structuur. Onze collega’s herken je aan hun betrokkenheid, toegankelijkheid en professionaliteit.

Publicaties