Jouw uitdaging
Je maakt je nieuwe materie snel eigen en vind het leuk om afwisselend werk te doen. Je wilt bijdragen aan diverse maatschappelijke opgaven door opdrachtgevers te adviseren, omdat ze het hoofd moeten bieden aan problemen die nog niet eerder bestonden. Met jouw vakkennis en expertise werk je aan de realisatie van échte oplossingen voor deze complexe problemen. Dat betekent dat je methodisch werkt vanuit het probleem en voor elk deelgebied aan de slag gaat om tot concrete oplossingen te komen. Voorbeelden van domeinen waar je voor kunt komen te werken zijn: digitale overheid, zorg, ruimtelijke ordening, onderwijs en veiligheid.
Je bent strategisch, ondernemend, sociaal en kunt gemakkelijk schakelen tussen verschillende niveaus. Je hebt drive en wil jezelf continue blijven ontwikkelen.
Profiel
- Je hebt een afgeronde universitaire opleiding, bijvoorbeeld informatiekunde, organisatiewetenschappen, (technische) bestuurskunde of een ingenieursopleiding zoals industrieel ontwerpen.
- Je hebt affiniteit met de (semi-)publieke sector en wilt je graag inzetten om de overheid te versterken. Mogelijk heb je al enige ervaring in de (semi-)publieke sector, bijvoorbeeld als (beleids)adviseur, onderzoeker of projectleider.
- Je hebt verstand van en affiniteit met enkele van de belangrijkste onderwerpen rondom informatiemanagement, digitalisering en innovatie en/of inhoudelijke expertise in zaken als: ontwerpen, verandermanagement, privacy & informatiebeveiliging en/of Design Science.
- Je hebt commerciële affiniteit en houdt van de afwisseling van verschillende opdrachten (naast elkaar).
Wat bieden wij?
Een uitdagende functie met veel afwisseling en goede doorgroeimogelijkheden. Je werkt in een collegiaal en informeel team waarin je vrijheid en ruimte krijgt voor de inbreng van jouw expertise en visie op het vakgebied. Werken aan een specialisme met veel potentie dat nog in ontwikkeling is. Het team bestaat uit een mix van juniore en seniore professionals, die allemaal een hoge mate van intrinsieke motivatie bezitten. Meewerken aan het verder neerzetten van de inhoud van het team en dit naar de markt brengen. Een functie waarin je een betekenisvolle bijdrage levert aan de maatschappij.
Onze arbeidsvoorwaarden voor deze functie zijn in lijn met de zwaarte van de functie.
Je krijgt flexibiliteit en vrijheid om je werk in te delen op een manier die bij jou en je privésituatie past. Aanvullend geboorteverlof wordt aangevuld tot 100% van het salaris en het is mogelijk om extra vakantiedagen bij te kopen. Je krijgt de beschikking over een telefoon en een laptop en een NS businesscard 1e klas. Daarnaast kun je kiezen uit een breed trainings-, opleidings- en coachingsaanbod zodat je je kunt (blijven) ontwikkelen.
Wil je meer informatie?
Neem contact op met Anne Graas (adviseur), via 06-16 68 76 51 of a.graas@pblq.nl voor inhoudelijke vragen over de vacature.
Je bent altijd welkom voor een kennismakingsgesprek op ons kantoor of via Teams.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kan je contact zoeken met Suzanne van Wilsum (medewerker Human Resources), via 070 – 376 36 46 of werkenbij@pblq.nl.
Weet je al zeker dat je wilt solliciteren?
Leuk! Stuur je cv en motivatiebrief naar werkenbij@pblq.nl
Over PBLQ
PBLQ is hét onafhankelijke adviesbureau voor de publieke sector. Met 40 collega’s adviseren wij publieke organisaties over de invloeden en gevolgen van digitalisering op de veranderende samenleving. Wij verbinden de werelden van technologie, beleid en bestuur in de publieke sector. Gedurende de 30 jaar van ons bestaan hebben we een fundamenteel begrip van technologie opgebouwd. We kennen de context van de publieke sector, hebben inzicht in besluitvorming en zijn experts in management van complexe programma’s en projecten. Onze kracht ligt in het stellen van diagnoses en in het geven van advies dat opdrachtgevers verder helpt. We zijn een informele organisatie met een platte structuur. Onze collega’s herken je aan hun teamspirit en professionaliteit.